Des publications scientifiques

 

Voici quelques unes de nos publications scientifiques (pour une liste exhaustive, reportez-vous à la rubrique Publications du site internet du LPP).

Equipe Perception / Action

Esseily, R., Rat-Fischer, L., O'Regan, J.K., & Fagard, J. (2013). Understanding the experimenter's intention improves 16-month-olds' observational learning in a novel tool use action. Cognitive Development, 28(1), 1-9.

Fagard, J. (2013). The nature and nurture of human infant hand preference. The New York Academy of Sciences, in press.

Streri, A., de Hevia, M.D., Izard, V., & Coubart, A. (2013). What do we know about neonatal cognition? Behavioral Sciences, 3, 154-169.

Caët, S. (2012). Développement de la référence à soi chez une enfant de 1;05 à 3;00 : de l’influence de l’input à la reconstruction du système. French Language Studies 22(1), 77-93, Cambridge University Press. Article téléchargeable sur HAL-SHS

 Morgenstern, A., Caët, S., Blondel, M., Limousin, F. & Leroy-Collombel, M. (2010).  From gesture to sign and from gesture to word: pointing in deaf and hearing children. Gesture. 10 :2-3, pp. 172-202. Article téléchargeable sur HAL-SHS

Véronique Izard, Coralie Sann, Elizabeth S. Spelke, and Arlette Streri (2009). Newborn infants perceive abstract numbers. PNAS, 106(25), 10382-10385.

 

Equipe Parole

Elsabbagh, M., Hohenberger, A., Campos, R., Van Herwegen, J., Serres, J., de Schonen, S., & Aschersleben, G.a.n.d.K.-S. (2013). Narrowing Perceptual Sensitivity to the Native Language in Infancy: Exogenous Influences on Developmental Timing. Behavioral. Sciences, 3(1), .

Gervain, J., & Werker, J.F. (2013). Prosody cues word order in 7-month-old bilingual infants. Nature Communications, 4, 1490.

Gonzalez-Gomez, N., & Nazzi, T. (2013). Effects of prior phonotactic knowledge on infant word segmentation: the case of non-adjacent dependencies. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, in press